Projekty

Projekty i programy wnosiły nową jakość w funkcjonowanie bibliotek, pokazały jak zmieniać się dla społeczności lokalnych, jak pozyskiwać fundusze na rozwój i wprowadzanie nowych form pracy z czytelnikiem.
To dzięki nim biblioteki znalazły inspirację do  wymiany doświadczeń, poszukiwania partnerów do działania, to właśnie programy przyczyniły się do aktywizacji bibliotek i czytelników.
Biblioteki stają się nie tylko miejscem pracy i wypożyczania książek, biblioteki  stają się miejscem pełnym ludzi i ich pasji, miejscam, w którym spotykają się mieszkańcy. Biblioteki, dzięki udziałowi w różnego rodzaju projektach i progarmach, zmieniły się z wypożyczali w lokalne centra szeroko rozumianej kultury.

Udział w ogólnopolskiej akcji "Zielone gry" rozpoczął się dla nas pod koniec 2015 roku. "Zielone Gry" to projekt edukacyjno-ekologiczny, w którym tradycyjny sposób przekazywania wiedzy w formie wykładu został zastąpiony poprzez włączenie słuchaczy do aktywnego uczestnictwa w symulowanych sytuacjach. "Ropa z Catanu", "Władcy doliny" i "Gra z klimatem 2.0" to znakomita rozrywka w nowoczesnej formule - teraz dostępna dla wszystkich czytelników. Zapraszamy do zabawy!

Projekt adresowany jest do młodzieży szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych oraz studentów. Tematem proponowanych gier jest bioróżnorodność, postępujące zmiany naszego klimatu oraz ekonomiczna wartość ziemskich ekosystemów. Celem projektu jest zapoznanie uczestników (graczy) ze złożonością tych zagadnień, uświadomienie im, jak ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu naszej planety odgrywa racjonalne gospodarowanie jej zasobami.

 

spromo

Witryna wykorzystuje w celach statystycznych pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza akceptację zapisu/odczytu tych plików, zgodnie z indywidualną konfiguracją używanej przeglądarki.

;